Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Vart är vi på väg?

Av Susanne - 16 augusti 2013 22:17

Idag satt jag och lyssnade på nyheterna och blev så fruktansvärt upprörd.

Sjukskötersker säger upp sig på våra sjukhus för att dom inte orkar längre och då blir det så att man drar ner på vårdplatser.

På en onkologisk klinik i Lund drar men ner på vårdplatserna drastiskt.

Tycker inte alla att om man får en diagnos som cancer att man ska få den bästa vård som finns? Man ska väl inte behöva oroa sig för om man får behandling i tid eller behöva åka till andra sidan Sverige långt bort från familj och nära!

Det är i en situation som denna som man verkligen behöver sina nära och kära som mest.

På barnakuten slutar skötersker för att dom inte orkar arbeta varannan helg, vet regeringen vilket psykiskt tungt jobb det är att jobba inom vården över huvudtaget? Nej det vet dom inte.

Samtidigt läser jag om att det ska byggas fler moskeér i Sverige, invandrare går en demonstration för att dom ska upplysa Svenskarna om vilken rättigheter invandrare har i Sverige!!!!

Rättigheter ja det vet man om att man har MEN skyldigheter, nej det ordet vet man inte vad det betyder.


Biståndsministern la ner granskningsgruppen som hade kontroll på var och hur mycket vi sänder i bistånd så nu finns det ingen som kan kontrollera detta. Bra gjort då kan ingen kolla hur ni bara strör våra skattepengar till allt annat än till vad vi Svenskar behöver här hemma.


Vi är på väg till att ha den sämsta sjukvården, den sämsta skolan och den sämsta äldrevården i Europa och snart i världen och ingen ifrågasätter varför.

När ska regeringen stå till svars för att dom kör Sveriges välfärd i botten?

Jag vet att om man skriver på detta vis så kallas man rasist, visst vill ni kalla mig det så varsågod, men om ni håller med om att det är fel att vi ska lägga ner hundra tals miljoner på bistånd och invandringspolitik på bekostnad av vår egen välfärd, tänk då på att ni också är rasister.

Jag är inte rasist jag är en realist som vågar säga vad jag tycker och det kommer jag att fortsätta och göra så länge vi har yttrandefrihet, men vem vet denna är kanske också slut snart precis som att man inte får säga negerboll eller pepparkaksgubbe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards